Czy to jest agileowe?

Uwaga! Zdradzam najpilniej strzeżony sekret chłopców-adżajlowców: Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything, czyli odpowiedź na odwieczne pytanie: "Czy to jest adżajlowe?"

Czytaj dalej Czy to jest agileowe?

Kanban w sprzedaży

Największą zmorą każdego handlowca jest nadzieja, że klient w końcu kupi. Nadzieja ta niechybnie zapewni ci bez senne noce i kompulsywne sprawdzanie skrzynki pocztowej. Poniżej opiszę, w jaki sposób wspomagając…

Czytaj dalej Kanban w sprzedaży

Telefon zabójca

To będzie krótki wpis, ale jeśli wdrożysz przedstawiony tu prosty pomysł, efekty będą spektakularne ;). Twoje eżajlowe iventy usprawnią się w oka mgnieniu.

Czytaj dalej Telefon zabójca

Czas chaosu

Pomysł na ten artykuł jest taki, że najpierw przyjrzymy się paru sytuacjom, a następnie wyciągniemy sobie część wspólną w postaci wniosków. Pierwej teoretycznych, a za nimi praktycznych. Programista z 2004…

Czytaj dalej Czas chaosu

Event Storming: Dlaczego zdarzenia są ważne?

Zauważyłem, że najpierwszą i powtarzającą się trudnością przez, którą trzeba przejść uczestnicząc w warsztacie Event Storming jest poprawne identyfikowanie zdarzeń. Dla przypomnienia: zdarzenie to coś, czemu można jednoznacznie przypisać znacznik…

Czytaj dalej Event Storming: Dlaczego zdarzenia są ważne?

Analityk: skryba czy partner?

Czasem w trakcie szkolenia Zbieranie wymagań i współpraca z klientem robię ćwiczenie rozgrzewkowe, którego efekty widzisz na zdjęciu poniżej. Z lewej strony jest rysunek pt. "jak obecnie postrzegany jest analityk",…

Czytaj dalej Analityk: skryba czy partner?

Swoboda wypowiedzi na konferencjach

Minęła 00:40, a ja ostatecznie zdecydowałem się skomentować niecodzienne zdarzenie na ścieżce #SoftSkills konferencji 4Developers. Doszedłem do wniosku, że skoro sam układałem tę agendę, to powinienem. W jednej z prezentacji…

Czytaj dalej Swoboda wypowiedzi na konferencjach

Continuous Learning?

Knowledge Worker musi nieustannie się uczyć, kilkukrotnie w ciągu swojego życia zmienić zawód, aby dotrzymać tempa uczącym się organizacjom... Jestem bardzo życzliwe nastawiony, kolejnych pomysłów na świat i ludzi i…

Czytaj dalej Continuous Learning?

Jak sprzedać refaktoryzację?

Zaskakująco refaktoryzacja nie jest często wyzwaniem technicznym. Zespoły zazwyczaj trafnie diagnozują nieefektywny desingkodu. Zazwyczaj również mają pomysły, co należy z tym zrobić, jakich narzędzi użyć, jakich przekształceń refaktoryzacyjnych. Gdyby mieli do…

Czytaj dalej Jak sprzedać refaktoryzację?