
Tym razem chcę zaprosić cię na szkolenie: Zbieranie wymagań i współpraca z klientem. To już szósta edycja tego szkolenia i wciąż cieszy się ono dużą popularnością wśród analityków, PM a czasem inżynierów.
W trakcie tego szkolenia przygotuję cię do samodzielnego odnajdywania potrzeb klientów oraz szybkiego specyfikowania wymagań użytecznych dla zespołów deweloperskich, z którymi współpracujesz.
Zanim przyjedziesz na szkolenie, koniecznie zapoznaj się z serią artykułów Analiza biznesowa w praktyce – najdziesz je w menu bloga. Lektura będzie świetną rozgrzewką przed szkoleniem.
Możesz również przygotować się lepiej poprzez wcześniejszą lekturę jednej z moich książek:
- Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce? – po polsku, lub
- Conversation Patterns for Software Professionals – po angielsku.
Zobacz, co cię czeka
Co znaczy myśleć biznesowo?
- słowa i ich znaczenia
- pojęcia biznesowe
- kontekst pojęć biznesowych
Sztuka zadawania pytań
- inicjatywa w trakcie konwersacji
- patrzenie z perspektywy klienta
- odpowiedzi świadczą o pytaniach
- wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie
- pytania zamknięte i otwarte
Odkrywanie potrzeb klienta
- czym jest potrzeba?
- potrzeba jako problem albo korzyść
- pytania odkrywające potrzeby
- precyzowanie informacji
Prowadzenie konwersacji
- struktura konwersacji
- konkretyzowanie wymagań
- uogólnianie wymagań
- proponowanie alternatywnych rozwiązań
Specyfikowanie wymagań
- typologia wymagań
- kryteria akceptacji
- scenariusze Gherkin
- precyzowanie zakresu prac
Tworzenie i komunikowanie wizji
- czym jest wizja
- wizja a zakres systemu
- formułowanie i komunikowanie wizji
Rozpoznawania procesu biznesowego
- co się dzieje u klienta?
- mapowanie procesu biznesowego
- metoda Event Storming
Ustalanie priorytetów
- wartość biznesowa a koszt wytworzenia
- pytanie i eliminowanie
- ważność a pilność
- metody wizualne
Narzędzia
- darmowe: *wiki, trello
- płatne: jira, confluence
Jak się zapisać?
Użyj poniższego formularza do zakupu biletu.
Miejsce szkolenia to sala Golden Floor Airport w Warszawie.
Cena szkolenia obejmuje:
- Uczestnictwo,
- Notatnik, długopis,
- Materiały szkoleniowe w formacie pdf,
- Książka: “Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?”,
- Catering w trakcie przerw kawowych,
- Catering w trakcie lunchu.
Jeśli zastanawiasz się, czy chcesz wziąć udział w moim szkoleniu, zapraszam cię do sekcji O mnie w górym menu. Jeżeli masz dodatkowe pytania, użyj formularza kontaktowego.